BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday 8 June 2011

pEuGeOt rCz SpOrTs CoUpE 2011DiLaNcArKan Di MaLaYsiA


Peugeot RCZ Sports Coupe 2011 bakal dilancarkan di Malaysia pada minggu depan, berdasarkan sumber pengedar sah kereta jenama Peugeot di Malaysia iaitu Nasim Sdn. Bhd.



Berdasarkan di atas acuan rekabentuk Peugeot 308 hatchback, RCZ Sports Coupe ini dijanakan oleh 2 versi enjin BMW PSA-Prince 1.6 liter Twin-Scroll Induksi Paksaan (TurboCharged) yang berkuasa menghamburkan kuasa sebanyak 156 kuasa kuda dan 240 Nm kuasa tork bagi versi pertama dan 200 kuasa kuda dan 275 Nm kuasa tork bagi versi kedua.



Kuasa enjin bagi versi pertama disalurkan melalui transmisi automatik 6 kelajuan manakala bagi versi kedua yang lebih berkuasa, ianya dilengkapi dengan transmisi manual 6 kelajuan.




RCZ Coupe ini diberitakan bakal bersaing dengan kereta-kereta segmen “Premium Coupe” dimana, harganya pasti akan berada pada sekitar RM 100,000.Tidak seperti kereta Peugeot yang lain, Peugeot RCZ ini sememangnya tampak lebih bergaya dan sporty.Ia juga pernah diundi untuk kategori ”The Most Beautiful Car of the Year” di 25th International Automobile Festival.

Layan lagi gambar-gambar Peugeot RCZ Sports Coupe 2011 di bawah.












1 comments:

Irwin Andriyanto said...

Thank you for sharing in this article
I can learn a lot and could also be a reference
I hope to read the next your article updates

Hi, we are team Tangerang digital, just share new article from Masirwin Blog - Digital Inovation Enthusiastic for you...

- Kelebihan Wisman Butter untuk Kue

- Daftar Harga Hardisk Eksternal 1TB

- Makna Imlek Tahun Ini

See you, from Irwin Andriyanto