BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday 8 June 2011

mAzDa 3 mPs DiLaNcArKaN Di MaLaYsiA



Kereta Mazda 3 MPS akan dilancarkan di Malaysia pada 2 Mac 2011 dengan harga pengenalan RM 175,000, kata Bernaz Motor, iaitu pengedar sah dan eksklusif untuk kenderaan jenama Mazda di Malaysia.
Dicipta oleh Mazda Performance Series, Mazda 3 MPS ini akan dikausakan enjin 2.3 liter Turbocharged MZI DISI yang mempunyai 259 kuasa kuda dan 380 Nm kuasa kilas yang mengagumkan.
Berkeinginan untuk meluaskan lagi penguasaan jenama Mazda dalam pasaran mid-size segmen, Bernaz mengumumkan bahawa Mazda 3 pemasangan tempatan untuk kategori hatchback dan sedan telahpun bermula pada bulan Januari di Inokom, Kedah dengan sasaran pengeluaran sebanyak 3000 unit setahun.


Harga bagi Mazda 3 pemasangan tempatan pula hanya akan diumumkan pada 2 Mac 2011 ini.Kami memang dah lama minat Mazda 3 ini. Bukan hanya disebabkan pemanduan dan enjinnya yang baik, malah rekabentuknya juga nampak “sporty” dan garang. Diharapkan Mazda 3 yang dipasang di Malaysia ini akan lebih murah dan berpatutan.
Dan untuk makluman, varian Mazda 3 MPS dan CKD akan dipertunjukkan di “Mazda Motor Show” di ruang Ground Floor, 1 Utama Shopping Centre bersama-sama dengan kenderaan Mazda yang lain seperti Mazda 2, Mazda 5,Mazda 6, Mazda 8, Mx-5, RX-8, CX-7 dan CX-9 bertarikh 2 hingga 6 Mac 2011. Jadi, jangan lupa untuk menyaksikan Mazda Motor Show ini ditempat yang ditetapkan sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai keupayaan kenderaan Mazda ini.




P.S.Kalau cukai dah turun, mungkin kami akan mula pasang angan-angan memilikinya.

0 comments: