BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday 9 June 2011

RaLi MaLaYsiA aPrC 2011 – pRoToN sAtRiA nEo S2000



Berita yang menggembirakan buat peminat rali Proton, pasukan Proton Motorsports yang dipandu oleh Chris Atkinson menduduki tempat pertama manakala Alister McRae di tempat ketiga dalam Rali Malaysia APRC 2011.
Hari ketiga perlumbaan di Tai Tak Estate, Kota Tinggi, Johor hari ini memperlihatkan kereta Satria Neo S2000 berjaya membuktikan ketahanan dan prestasi cemerlang walaupun pada tahun lepas masalah mekanikal telah menyebabkan kedua-dua buah kereta terkeluar awal dari saingan.
Perancangan rapi buat pasukan Proton Motorsports berjalan lancar pada akhirnya dan Atkinson memberikan pujian sepenuhnya kepada jentera Neo S2000 pada sidang media yang diadakan untuk pemenang. Menurut Atkinson, mereka telah mengambil langkah yang cukup besar hari ini merujuk kepada kemampuan prestasi kereta yang ditunjukkan sewaktu perlumbaan berlangsung.



Sistem suspensi baru dan kerja-kerja pembangunan jentera melibatkan bahagian enjin telah terbayar. Tambahnya lagi, ianya merupakan permulaan yang sangat bagus tahun ini apabila melihat kepada pusingan seterusnya dalam perlumbaan Asia Pacific Rally Championship.
“Rahsia kepada kejayaan kami di sini untuk Alister (McRae) dan saya ialah cara bagaimana kereta memberikan respon (tindakbalas). Itulah sebabnya kenapa kami menang di sini dalam jumlah margin yang besar,” kata Atkinson. Sementara itu tidak dilupakan pasukan Proton Cusco Rally Team yang menampilkan dua buah Proton Satria Neo 1600c khusus untuk rali dalam Group N, telah berjaya menduduki tempat kelapan dan kesembilan. Kedua-dua kereta itu dipandu pemandu Jepun, Akira Bamba dan Kosuke Takashino.
Buat pasukan Proton Motorsports yang telah mengharumkan nama negara di tempat sendiri dalam perlumbaan pembukaan APRC 2011 musim ini, ucapan sekalung tahniah diberikan. Teruskan menghadapi cabaran dalam perlumbaan seterusnya di Australia pada 13-15 Mei depan.

0 comments: